Věděli jste, že i kreativní myšlení se dá natrénovat?

Věděli jste, že i kreativní myšlení se dá natrénovat?

Kreativita je v posledních letech často skloňované slovo. Můžete ale říci, že víte, co si pod tímto pojmem představit?  

Podívejte se s námi, co vlastně znamená být kreativní a zda se tomu dá naučit. 

Kreativita představuje schopnost tvůrčího přístupu, originálního myšlení nebo objevování netradičních řešení při vymýšlení různých věcí (Horňák, 2014). Kreativitu můžeme dělit na (Bačuvčík, 2016): 

  • primární - schopnost vymýšlet nové koncepty (například návrh nové kampaně pro nový produkt), 

  • sekundární - schopnost tyto koncepty dále rozvíjet (například převést klíčové prvky spotu také do tištěných materiálů apod.). 

Zahoďte obavy a strach 

Nemějte obavy, kreativita není něco, s čím se přirozeně rodíme. Potřebuje trénink, dá se na ní pracovat a učit se. Vzpomeňte si na dětství nebo sledujte svoje děti. Používají svoji představivost a fantazii. Nebojí se chyb jako my dospělí. My máme strach z toho, že se našemu nápadu někdo vysměje.  

Nebojte se a pojďte kreslit. Neumíte to? Nevadí, dítě taky ne a stejně si pořád kreslí. Stačí jen zapojit představivost. Věnujte se tomuto cvičení každý den, zvýší to neskutečně vaši kreativitu. S naší tabulí navíc šetříte životní prostředí, protože po vás nebudou zůstávat hromady papírů. Malujte hned, co vás napadne, nepřemýšlejte nad tím a nechte pracovat svoji fantazii.  

Při práci s tabulí můžete plně zapojit svoji představivost.

Tvořte ve volném čase 

Využijte k tréninku kreativity svůj volný čas. Najděte si však odlišnou aktivitu než máte ve své profesi. I k tomu můžete využít tabuli – malujte, pište krátké články, tvořte myšlenkové mapy. Samozřejmě můžete zvolit i jiné kreativní činnosti jako je například modelování z hlíny, hra na hudební nástroj či pečení.  

Když vás napadne nějaký originální nápad, zapište si ho. Věřte, že nápadů není nikdy dost a může se vám hodit. Na tabuli ho můžete mít neustále na očích a později vám může sloužit jako můstek k nějakému většímu projektu. Navíc ho na tabuli neztratíte, na rozdíl od papíru. Do kanceláře i obýváku se vám pohodlně vejde třeba MANAŽER K. Design této tabule zapadne do kteréhokoliv interiéru a vy se můžete soustředit jen na proud svých myšlenek.  

Kreativitě se meze nekladou.

 Rozvíjejte se 

Celkově platí jedno pravidlo - rozvíjejte se. Čtěte inspirativní knížky, navštivte semináře, veletrhy, zajímejte se o trendy a buďte v obraze.  

Nezapomínejte také na kvalitní a pravidelný spánek. Pokud nemáte dostatek energie, nemůžete se soustředit. S energií jde ruku v ruce i kvalitní strava.  

Zdroje: 

HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500491. 

BAČUVČÍK, Radim. Kreativita a efektivita v marketingové komunikaci. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-83-5. 

Beáta Tomanová
Autor: Beáta Tomanová
Formulář byl úspěšně odeslán.
Nastala chyba při odesílání formuláře.

NAVRHNEME VÁM OPTIMÁLNÍ ŘEŠENÍ.NAPIŠTE NÁM PODROBNOSTI.

Lucie Krejčí
Lucie Krejčí Vám ráda pomůže

(uvedením telefonu urychlíte komunikaci)

Poskytnuté osobní údaje zpracováváme podle našich zásadách zpracování osobních údajů.