Všeobecné obchodní podmínky pro B2B
VMS VISION, s.r.o. Výrobce školních a kancelářských tabulí ekoTAB
Spis. Zn.: oddíl C, vložka 46383, den zápisu 5. 10. 2004 u Krajského soudu v Brně, DIČ: CZ47909391
Článek 1
Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují odběratelsko-dodavatelské vztahy v oblasti prodeje výrobků, zboží a služeb mezi VMS VISION, s.r.o. (dále jen dodavatel) a zájemcem o tyto výrobky, zboží a služby (dále jen odběratel).
- Odběratel, který nakupuje výrobky, zboží a služby za účelem dalšího prodeje, je povinen při první objednávce předložit dodavateli kopie úředních dokladů se základními informacemi o svém podnikatelském oprávnění a o své právní subjektivitě (zejména výpis z obchodního rejstříku u právnických osob či živnostenský list u fyzických osob a osvědčení o registraci plátce DPH, je-li jeho držitelem). Jakoukoliv změnu údajů, která se promítá do daňových a dalších průvodních dokladů, je odběratel povinen neprodleně písemně oznámit dodavateli.
Článek 2
Ochrana průmyslových a autorských práv
- Odběrateli nevznikají žádná práva na používání a další šíření registrovaných značek, obchodních názvů, obrázků, firemních log a patentů dodavatele či dalších firem, jejichž produkty se vyskytují v obchodní nabídce dodavatele, není-li stanoveno jinak.
Článek 3
Dodací podmínky
- Odběratel je povinen uplatnit na odběr výrobků, zboží nebo služeb písemnou objednávku s uvedením
následujících údajů:
- jednoznačná identifikace odběratele, telefon, fax, e-mail,
- fakturační adresa (je-li odlišná od sídla odběratele),
- jednoznačná specifikace objednávaných položek:
- popis objednávaného výrobku, zboží nebo služby pomocí číselných kódů nebo slovního popisu z katalogu či ceníku dodavatele.
- požadované množství jednotlivých položek objednávky,
- požadované odchylky od deklarovaného standardu (provedení, balení, apod.),
- požadovaný způsob dopravy:
- odběratel osobně převezme ve skladu dodavatele,
- odběratel si zajistí dopravu,
- dodavatel zajistí dopravu veřejným přepravcem (není možné u všech druhů výrobků),
- vlastními prostředky dodavatele,
- požadovaný termín plnění,
- místo/adresu určení zásilky výrobků, zboží nebo služeb, včetně zodpovědné osoby za převzetí a kontaktu na ni,
- jméno a telefon osoby, která vystavila objednávku,
- jméno oprávněného zástupce odběratele pro vystavení objednávky.
- Dodavatel je oprávněn pozastavit zpracování přijaté objednávky v těchto případech:
- je neúplná nebo nejasná specifikace jednotlivých položek objednávky,
- odběratel je v prodlení s úhradou faktur nebo sankčních poplatků za předcházející plnění,
- je neúplná nebo nejasná identifikace odběratele.
Je-li pozastaveno zpracování objednávky, neběží dodací lhůta.
- Každá přijatá objednávka výrobků, zboží a služeb je dodavatelem odběrateli potvrzena vystavením dokumentu „Potvrzení objednávky“ do 3 pracovních dnů. Toto „Potvrzení objednávky“ je odběrateli zasíláno zpravidla e-mailem nebo faxem na kontaktní údaje uvedené v objednávce odběratele. Neobdrží-li odběratel toto „Potvrzení objednávky“, je pravděpodobné, že jeho objednávka dodavateli nebyla doručena.
- Doručením dokumentu „Potvrzení objednávky“ na kontaktní údaje uvedené v objednávce odběratele, je uzavřena smlouva na dodávku výrobků, zboží a služeb v rozsahu uvedeném v tomto dokumentu „Potvrzení objednávky“. Tento dokument je odběratel povinen zkontrolovat a případné námitky uplatnit do 2 pracovních dnů ode dne doručení.
- Dodací lhůty (DL) jsou určeny kategorií objednaných výrobků, zboží a služeb:
- pro standardní výrobky a zboží, případně varianty standardu, jsou informativní DL uvedeny v platném ceníku VMS VISION, s.r.o.,
- pro služby, nestandardní (atypické) výrobky a zboží platí DL stanovená dohodou dodavatele a odběratele,
- závazná DL je uvedena v dokumentu „Potvrzení objednávky“.
- Storno nebo krácení objednávky standardních výrobků, zboží a služeb ze strany odběratele:
- do 2. pracovního dne včetně, po obdržení objednávky - bezplatně,
- od vystavení dokumentu „Potvrzení objednávky“ - dodavatel má právo na úhradu již vzniklých nákladů spojených s realizací této objednávky,
- při nedodržení potvrzené dodací lhůty dodavatelem, uvedené v „Potvrzení objednávky“ - bezplatně.
- Storno nebo krácení objednávky nestandardních (atypických) výrobků, zboží a služeb ze strany odběratele:
- do 2. pracovního dne včetně, po obdržení objednávky - bezplatně,
- od vystavení dokumentu „Potvrzení objednávky“ - nelze odstoupit od smlouvy.
Článek 4
Dopravní, expediční a skladovací podmínky
- Místem plnění je sklad dodavatele VMS VISION, s.r.o., Chrudichromská 2292/13, Boskovice, s výjimkou dodávky včetně montáže, kdy je místem plnění místo montáže.
- Dodavatel splní dodávku okamžikem převzetí výrobků, zboží a služeb odběratelem nebo předáním výrobků a zboží prvnímu veřejnému dopravci.
- Odběratel je povinen dodávané výrobky dodané v dohodnutý termín plnění na místo plnění převzít, a to i když tyto mají vady či nedodělky nebránící jejich řádnému užívání.
- V případě, že odběratel dodávané výrobky nepřevezme, ač je tak povinen učinit, považují se tyto za převzaté odběratelem okamžikem, kdy dodavatel umožnil odběrateli s dodávanými výrobky nakládat v místě plnění.
- Dodavatel je oprávněn plnit dodávku dle objednávky i částečně a odběratel je povinen částečné plnění převzít.
- Náklady na přepravu a pojištění výrobků a zboží během přepravy ze skladu dodavatele k odběrateli hradí odběratel, pokud není stanoveno jinak.
- V případě sjednání osobního odběru ve skladu dodavatele je dodavatel povinen vyzvat odběratele k převzetí výrobků a zboží (za výzvu je považováno telefonické vyzvání, zaslání dopisu nebo e-mailu). Odběratel je povinen poskytnout s převzetím dodávky potřebnou součinnost a nemůže uplatňovat nároky z pozdního plnění, pokud dodávku u dodavatele neodebral.
- Skladování výrobků a zboží VMS VISION, s.r.o. vyžaduje teplotu v rozmezí 5 až 30°C a běžnou relativní vlhkost.
- Tabule, nástěnky, paravány a vitríny musí být skladovány ve svislé nebo vodorovné poloze, zajištěné proti prohnutí.
- Dodavatel nenese odpovědnost za poškození výrobků a jejich obalů nešetrnou manipulací a nevhodným skladováním.
Článek 5
Fakturace, cenové, platební a sankční podmínky
- Je-li dodávka splněna, má dodavatel právo vystavit fakturu na dodané výrobky, zboží a služby a zaslat ji odběrateli. Vystavená faktura musí mít náležitosti daňového dokladu dle zákona. Na faktuře je rovněž uvedeno číslo objednávky odběratele pro snadnou identifikaci provedené dodávky a příslušné faktury. Dodavatel zašle fakturu odběrateli e-mailem nebo poštou na e-mailovou nebo poštovní adresu uvedenou v objednávce odběratele.
- Ceny výrobků, zboží a služeb VMS VISION, s.r.o. jsou uvedeny v platném ceníku v doložce EXW INCOTERMS 2010.
- Pro odběratele s uzavřenou Rámcovou smlouvou o obchodní spolupráci platí ceny dle přiznaného platného ceníku.
- Výjimky z cen a z platebních podmínek určuje osoba oprávněná jednat za VMS VISION, s.r.o.
- Dodavatel je oprávněn určit způsob platby podle délky a frekvence dodávek, bonity odběratele, dodržování dohodnutých podmínek ze strany odběratele. Možné způsoby platby jsou: v hotovosti při převzetí, formou zálohové faktury před expedicí, převodem na účet po dodání.
- Pokud jednorázová objednávka odběratele přesáhne 100.000,- Kč je dodavatel oprávněn požadovat zálohu ve výši až 100 % ceny dodávky před realizací dodávky – pokud se s odběratelem nedohodne jinak.
- Na objednávky atypické a zakázkové výroby je dodavatel oprávněn požadovat zálohu ve výši až 100 % ceny dodávky před realizací dodávky.
- Pro fakturační režim platí standardní doba splatnosti faktur 14 dní. Pro tento účel se rozumí, že úhrada faktury je připsána na účet dodavatele v plné výši nejpozději v den splatnosti.
- Při prodlení odběratele s úhradou faktury nebo její části, vzniká dodavateli právo na smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny dodaných výrobků, zboží a služeb za každý den prodlení, přičemž od 7 dne prodlení se smluvní pokuta zvyšuje na 0,5% za každý den prodlení. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká nárok dodavatele na náhradu škody, která vznikla v příčinné souvislosti s porušením smluvní povinnosti odběratele a která má za následek placení smluvní pokuty.
- Je-li odběratel v prodlení s úhradou faktury, je dodavatel oprávněn k nepřiznání dohodnutých slev či bonusů, resp. dalších sjednaných výhod odběratele, včetně přechodu na platbu předem formou zálohové faktury nebo platbu v hotovosti.
- Přesune-li odběratel dohodnutý termín dodávky výrobků, zboží nebo služeb o více než 1 týden a výrobky a zboží jsou připraveny k expedici, má dodavatel právo vystavit fakturu na dodávku výrobků a zboží s původním termínem dodání a výrobky uskladnit. Odběratel se zavazuje tuto fakturu přijmout, v termínu splatnosti uhradit a zboží odebrat v přesunutém termínu. Dodavatel je oprávněn za uskladnění výrobků a zboží účtovat přiměřené skladné, které vychází z ročního pronájmu skladovací plochy v místě obvyklém.
- Je-li dodavatel v prodlení s plněním dodávky výrobků, zboží nebo služeb, vzniká odběrateli právo na smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny nedodaných výrobků, zboží a služeb za každý den prodlení. Dodavatel zaplatí smluvní pokutu z prodlení nejpozději s vyúčtováním dodávky.
- VMS VISION, s.r.o. si vyhrazuje právo upravit ceny, pokud dojde k výrazným změnám vstupů do cenových kalkulací (např. nárůst cen materiálu, energií, apod.). O těchto změnách cen je odběratel informován nejpozději při potvrzení objednávky.
Článek 6
Záruční podmínky
- Záruční podmínky na kvantitativní, kvalitativní nebo funkční vady zjištěné odběratelem, jakož i postup pro uplatnění reklamací a lhůty pro vyřízení reklamací dodavatelem detailně upravuje „Reklamační řád“ VMS VISION, s.r.o. v platném znění.
- Platný Reklamační řád je zveřejněn na internetové adrese www.vms.cz.
- Reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu písemně na adrese dodavatele. Zaslaná reklamace musí obsahovat všechny údaje podle zákona, jinak na ni nebude brán zřetel. Oznámení o reklamaci zasílejte prostřednictvím e-mailu zaslaného na reklamace@vms.cz
- Reklamace neúplnosti dodávky, zjevných vad a poškození musí být uplatněny u VMS VISION, s.r.o. nejdéle do 2 pracovních dnů ode dne převzetí zboží odběratelem.
- Odběratel je povinen při přejímce výrobků a zboží od dopravce kontrolovat celistvost obalu i obsah.
- Reklamaci výrobků a zboží poškozeného dopravou musí odběratel uplatnit ihned při přejímce těchto výrobků a zboží u dopravce. Odběratel sepíše s dopravcem „Protokol o škodě“. Poškozené části dodávky nepřevezme. O této skutečnosti neprodleně informuje dodavatele. Výrobky a zboží poškozené dopravcem nelze reklamovat jako vadné plnění u VMS VISION, s.r.o.
- Pro zabránění dalších škod zasílá odběratel reklamované výrobky a zboží dodavateli teprve po jeho výslovném souhlasu a na základě jeho pokynů.
Článek 7
Odpovědnost za škodu a přechod vlastnictví ke zboží
- Nebezpečí škody na dodávaných výrobcích přechází na odběratele při osobním odběru okamžikem jejich převzetí, při dodávání mimo sklad odběratele pak okamžikem předání dodávaných výrobků prvnímu dopravci k přepravě.
- Vlastnické právo k dodávaným výrobkům přechází na odběratele až okamžikem úplného zaplacení celé kupní ceny.
Článek 8
Servisní a montážní činnost
- Dodavatel zajistí na přání odběratele montáž dodaných výrobků a zboží. Cenovou nabídku na montáž a další servisní činnost obdrží odběratel pro jednotlivé případy na vyžádání.
Článek 9
Závěrečná ustanovení
- Platné VOP VMS VISION, s.r.o. jsou zveřejněny na internetové adrese www.vms.cz.
- V závislosti na změně příslušných právních norem, jakož i obchodní politiky si společnost VMS VISION, s.r.o. vyhrazuje právo VOP měnit. Tuto změnu a její účinnost vyhlásí společnost VMS VISION, s.r.o. podle předchozího bodu.
- Jakékoliv dodávky za podmínek odchylně upravených od těchto VOP je možné realizovat pouze po projednání předem a s výslovným souhlasem jednatele VMS VISION, s.r.o.
- Tyto VOP platí od 1.1.2016. Jakékoliv dříve vydané VOP pozbývají tímto dnem platnost.
V Boskovicích dne 21.11.2015
Ing. Libor Kožoušek
jednatel
VMS VISION, s.r.o.